Leta i den här bloggen

torsdag 28 maj 2015

Smakråd - en hobby of mine.

Eller ... smak och smak? Det är tveksamt huruvida jag borde utgöra smakråd då jag är väldigt svag för tacky, bad taste och pråligt, men jag älskar ”ska jag ha den eller den-frågor”. Redan som liten brukade jag vara med mamma när hon skulle klä sig för … ja, oftast var det begravningar eftersom mina föräldrar sällan gick på fest, men även skolavslutningar osv. Fortfarande får mamma en klänning varje gång jag är i Italien och det börjar snart likna en kollektion. Här är den senaste.  
Och fler som skänker mig den äran är bl.a. Susanne. När hon nog tycker att jag har ugglat på min kammare tillräckligt brukar hon locka med modevisning. Jag har min modevisningsplacering i en av deras soffor och går all in för att tycka till om varje söm.  

Min syster och jag har alltid haft ett gemensamt klädintresse även om våra stilar skiljer sig avsevärt. Senast igår skickade hon en "den eller den-fråga". Roligt! Jag vet vad hon gillar/inte gillar trots att vi tantar till oss, ändrar smak, kroppar och livsstil. Här en bild från den dagen då hon blev fru.
Foto: mr Erik Lind
Snygg-Äva från Göteborg brukar skicka mms på olika alternativ. Släpper gärna allt jag gör just då bara för att få tycka, men hon brukar be mig att linda in svaren i rosa fluff och inte vara så brutalärlig.
Foto: Marianne
Häromkvällen fick jag den glammiga frågan ”Ska på fest i Marrakech. Vad tror du om den här?”. Fest i Marrakech – vad säger man? Det är bara att tänka YSL och ösa på. Donnan i fråga, Åsa Brolin är en sån där glammig kvinna som inte bangar en "over the top-look" och ni ser ju - snygg. Skitsnygg.  Borde vara enkelt kan man tycka, men det blev en del mailande och stod mellan dessa två.

Även jag ser med förväntan fram emot facit. 

6 kommentarer:

  1. Gorgeous pics and dresses!

    SvaraRadera
  2. I love the idea of a Marrakech party.
    So many strong, vibrant women here, and it was great to meet your mother in her new lovely dress. Beautiful. Yes, reality is often much easier to take wrapped in pink fluff but it's easy to blow away as well.

    SvaraRadera
  3. Such a beautiful group of family and friends! I would happily take your opinion in a matter of "this or that", you have innate style, and I wouldn't even ask you to wrap up your thoughts in pink fluff - I like the direct approach! xxx

    SvaraRadera