Leta i den här bloggen

söndag 16 oktober 2011

Äva och jag på maskerad?

Brukar inte gilla klädteman och liknande på fester eftersom jag tycker att det finns alldeles för få tillfällen att klä upp sig till tänderna och vill passa på med detta när det vankas kalas (Ingalills 50-årskalas hade iofs det perfekta temat, Glitter & Glamour), men när Vogue eller Heidi Klum bjuder in till maskerad brukar det vackra folket å andra sidan vara om möjligt ännu vackrare, så de kalasen hade jag gärna platsat på.
... men särskilt roligt (och det är väl tanken?) är det kanske inte ... Men om jag och Äva nånsin blir bjudna på en maskerad nästan kräver jag att vi ska härma detta:
Och eftersom jag är längre än Äva:
... borde det innebära att jag får vara den snyggaste (=Nancy), åtminstone om knäattacken inte ingår i konceptet (för Tonya var väl oskyldig?).
Och Äva ska inte få fuska och vara klädd som en isprinsessa - nej, gräll á la tidigt 90-tal ska hon få vara. Längtar redan.

3 kommentarer:

  1. Hade hellre varit Nancy såklart, men Tonya är ändå en klar förbättring jämfört med barndomens lekar. Storasystrarna var Agneta och Frida, och jag fick välja mellan att vara Björn eller Benny.

    SvaraRadera
  2. Tillsammans med A-K och Susanne fick jag också vara Björn. Benny fick sitta "bakom byrån". Men på lekis fick jag minsann vara Agnetha ... och då ville alla pojkar vara ... BENNY! / U-M

    SvaraRadera
  3. "För få tillfällen att klä upp sig till tänderna..."? Tillåt en stilla undran... saknar du sådana? Kanske har jag inte riktigt förstått vad "till tänderna" betyder i detta sammanhang?

    SvaraRadera